
Open Studio a Addaya
L’artista en residència Pia Sommer (Xile) obrirà el seu estudi a Addaya (Alaró) el divendres 30 de maig a partir de les 20.30h.
«Fa gairebé ja 10 anys que Pia Sommer treballa amb obres que transiten entre les arts visuals i sonades, la majoria de les vegades realitza instal·lacions fent ús de noves tecnologies com també de pràctiques analògiques. Una part de la seva obra la desenvolupa a través del landart, la poesia visual, collage, frottage i aquest últim com a registre de viatge, que li ha permès entrar des de l’any 2011 en una pràctica doble quant a gràfica i so, la qual cosa ha anomenat: GRAFONÍAS, recorrent diverses ciutats de Llatinoamèrica, Europa, i Orient Mitjà a la recerca del retrat dels seus sòls i sons.
En aquesta visió multidisciplinària de la seva producció, és on apareixen temàtiques com el territori, la identitat en l’espai i el debat social entre art i política, poesia i ciutat, so i societat.
L’any passat va finalitzar els seus estudis del Màster en Art Sonor. Arts plàstiques, arquitectura i música d’Universitat de Barcelona. És també editora d’art i cultura d’un periòdic a Xile: El Ciudadano. Ha participat en nombroses exposicions personals i col·lectives, galeries i museus nacionals i internacionals, com el Museu Picasso, el Convent de Sant Agustí, CCCB i en el Centre d’art i experimentació Hangar a Barcelona. A la fàbrica de creació L´Estruch de Sabadell aquí a Espanya. En VideoSur II a la Universitat de MassArt de Boston, Estats Units i la Galeria Projectista de Buenos Aires, Argentina. En Galeria Casa I, Sala Puntángeles i CNCA (Consell Nacional de la Cultura i les Arts) de Valparaíso, Xile. En el Museu de la Solidaritat Art Contemporani Salvador Allende, a Gossera Art a Santiago, la Sala Juan Egenau de la Universitat de Xile i en el MNBA (Museu Nacional de Belles arts) també de Santiago de Xile. A més ha participat en altres formats com el Festival Internacional d’Art Sonor Tsonami el 2007 i 2013, el Festival Internacional Perfopuerto i CurtCircuit Fest de Barcelona aquest últim any.
En aquesta oportunitat ve a compartir la seva obra en procés Suelo Hz: que tracta d’un registre gràfic a través de la tècnica del frottage i un registre sònic utilitzant microfonía de contacte i ambient a diverses ciutats del món. El que busca comunicar aquesta importància de les textures i els sons que té el sòl per on transitem, com una manera d’assimilar que el territori sona de forma específica depenent d’on et trobis. «Si fregues un sòl en Fraiburgo la seva trama no serà igual a la d’un sòl a Barcelona; si prens el so de les textures d’un carrer a Brussel·les, no té el mateix ritme que una pedra suavitzada pels anys en Nazareth«. I ara a Alaró, ve a traçar les trames i els sons dels sòls amb la finalitat d’exposar aquestes gràfiques a la comunitat, on Alaró serà part del que a futur es converteixi en el seu llibre de viatges i derives.»